måndag 23 maj 2011

I Skolan.

När jag vaknade imorse, klockan var 04.45 så stack jag iväg ut och sprang.. såg soluppgången och tro det eller ej, jag fick se en tvättbjörn som sprang över vägen, it was amazing.. älskar att vara ute så tidigt just pga att djuren vågar vara mera synliga när de flesta människor sover.
De flesta andra har varit och ätit medan jag har struntat i att äta för att jag måste få mitt konstarbete gjort så med andra ord har jag bara ätit en macka idag och jag känner mig lite borta i huvudet, är glad för att jag steg upp så tidigt när det var fint väder och för att jag inte har så lång dag kvar.
Lite info om tvättbjörnen i europa eftersom jag inte trodde mina ögon så kollade jag upp tvättbjörnen på wikipedia:
De tvättbjörnar som lever i Europa härstammar från djur som levde i pälsfarmar och som senare blev utsläppta. På grund av detta gäller de huvudsakligen som främmande art, men i Tyskland räknas de numera som inhemsk art. I stora delar av Tyskland finns nu stabila tvättbjörnspopulationer. Andra levnadsområden är i Kaukasus och i norra Frankrike.
Anmärkningsvärt är att de flesta tvättbjörnar i Tyskland härstammar från två par som släpptes ut 1934 på order av Hermann Göring.[källa behövs] Genetiska undersökningar har visat att även de djur som nu lever längst bort från utsläppsplatsen härstammar från dessa fyra tvättbjörnar.

Ikväll ska jag plugga lite inför finskaprov, tror dessutom att pappa ska till Rapid med min moped, men ähh nu orkar jag inte skriva mer, ha en bra fortsatt måndag.. CIAO ;D

2 kommentarer:

  1. Nå e står iaf såhe på baksidon av bokin:
    "Maggie Walsh är den ordentliga storasustern. Hon är gift med sin ungdomskärlek, arbetar som sekreterare och har aldrig tagit ett felsteg i hela sitt liv. Men en dag får hon nog, lämnar sin man och reser till sin väninna Emily som är manusförfattare i Los Angeles.
    Här möter Maggie en helt nu värld där partylivet och martinidrickandet pågår nonstop. Hon träffar självsäkra filmproducenter, plastikopererade unga kvinnor, desperata wannabes och - inte minst - den mystiske Troy. Och plötsligt gör hon saker hon aldrig ens hade drömt om att göra förut."
    oj, jisses va langt, nåja, men hede handlar an om, typ. :) E känns som om ja e lite trög me att svar på dina kommentarer... (A)
    Okej så egentligen ere som 16 gånger man kör? ;)
    lycka till imrn! ;)

    SvaraRadera
  2. pickis:
    va de int en grävling? :P

    SvaraRadera

Kom ihåg att säga vem det är som kommenterar (:!
Det är mycket enklare för mig då =)!
Annars kanske jag inte ens tittar igenom kommentaren!
Tack!